آشنایی با انواع لیبل چسب

لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی

این نوع از چسب لیبل به دلیل مصارف بالایی که در صنایع مختلف دارد و برای مصارف متعدد کاربرد دارد  در بین انواع چسب های  لیبل از بالاترین مصرف بر خوردار است ، همچنین این نوع  از چسب لیبل از قیمت مناسب و خوبی بر خوردار است .

که خود این نوع لیبل های کاغذی در انواع مختلفی مانند مات ، گلاسه و نیمه گلاسه تولید شده  که دارای رنگ های متفاوت و متنوع هستند .

با توجه به نوع کاربرد و مصرفی که این نوع از چسب ها دارند می توان آن ها را در دو نوع برچسب و معمولی مورد استفاده قرار داد .

از مشخصات بارزی که این نوع از چسب ها دارد و باعث کاربرد فراوان  آن ها در صنایع  شده است می توان به براق بودن ، قیمت مناسب ، تنوع رنگی آن ها را عنوان کرد . بیشترین کاربرد این نوع لیبل در بسته بندی کردن کالاها ست ، این نوع از لیبل های کاغذی را باید در محیط های خشک و تمیز به کار برد و صرفا برای کوتاه مدت می توان از آن ها استفاده کرد .

 

چسب لیبل

چسب لیبل پی وی سی یا بر چسب پی وی سی

نوعی دیگری از چسب لیبل چسب لیبل پی وی سی یا بر چسب پی وی سی است ، این نوع از چسب ها به دلیل خاصیت پلاستیکی که دارد در برابر پاره شدن و حتی  کشیدگی از مقاومت خوبی بر خوردار است ، این نوع از چسب های لیبل برای بلند مدت استفاده می شود و هم چنین در برابر سرما ، گرما و نور مستقیم خورشید مقاوم است بنابراین چاپ بر روی این نوع از لیبل ها به دلیل خاصیت مقاومت خوبی که دارد  ماندگار است .

لیبل متال یا برچسب متال

مواد تشکیل دهنده ی این نوع از لیبل را الیاف آلمینیوم  تشکیل می دهد ، این نوع از چسب لیبل می تواند چسبندگی خود را در دماهای مختلف حفظ کند از خاصیت های دیگری که برای این نوع از چسب می توان عنوان کرد ، ویژگی مقاومت بالایی است که این نوع از چسب دارد .

لیبل خردشونده یا برچسب خردشونده یا لیبل امنیتی

 به علت جنس این نوع از لیبل بیشترین کاربردی که از این نوع لیبل خرد شونده میتوان برد برای مصارف امنیتی است ، موادی که این نوع از چسب لیبل را می سازد  از جنس شبیه آهک یا گچ است.

لیبل خرد شونده دارای جنس نازکی است و بیشترین مصرفی که از این نوع لیبل می شود برای پلمپ کردن ، گارانتی محصولات و … به کار می رود این لیبل به علت خاصیت امنیتی که دارد در برابر انواع حلال ها بسیار مقاوم است .

امروزه کاربرد و استفاده از انواع چسب ها مانند چسب بی اثر ، چسب زنده و … در صنایع مختلف بسیار زیاد است و هر کدام  بنا بر کاربردی که دارند در مشاغل و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *